Nieuwe opzet Viscom gelukt
De nieuwe opzet van de vorige week in Düsseldorf gehouden Viscom lijkt geslaagd. De koppeling van de signbeurs met de textielbeurs PromoTex en de relatiegeschenkenbeurs PSI maakte dat het bezoekersaantal van de Viscom steeg met dertig procent.
De combinatie van de drie sales- en marketing georiënteerde evenementen maakte dat de bezoeker van de Messe Düsseldorf ruim duizend exposanten kon bezoeken. Organisator Reed Exhibitions kijkt tevreden terug op de nieuwe aanpak. De nieuwe business to business-beurs vulde zes hallen op het Messe-terrein met ‘below the line’ marketing. De vorige editie van Viscom in 2017, had iets meer standhouders (197 tegen 185) maar minder bezoekers (7.231 tegen 9.647). De nieuwe PromoTex Expo scoorde met 13.217 bezoekers, waarvan bijna de helft van buiten Duitsland kwam. De relatiegeschenkenbeurs PSI scoorde met 17.602 bezoekers iets hoger dan de vorige editie (17.342).
De volgend gecombineerde editie vindt opnieuw plaats in Düsseldorf, van 7 tot en met 9 januari 2020.