Abonneren  Inloggen

Drukwerkdeal.nl ontwikkelt nieuwe huisstijl volledig in eigen huis

1 februari 2021

Geen reclamebureaus, adviseurs of consultants, maar de eigen vormgevers, copywriters en videomakers van Drukwerkdeal.nl ontwikkelden de nieuwe huisstijl van de Nederlandse internetdrukker. De nieuwe huisstijl is terug te zien in alle uitingen van Drukwerkdeal.nl.

Huisstijl in eigen huis ontwikkeld

Als een jas die niet helemaal lekker meer past – zo ervaarden de Drukwerkdealers hun oude huisstijl. Die kenmerkte zich door spetterend oranje, maar ook een zakelijkheid die niet helemaal strookte met de kernwaarden van het bedrijf: persoonlijk, trots en opvallend. De belangrijkste missie van het nieuwe brand team was dus om die kenmerken weer terug te brengen in alle uitingen van het merk.

Superhelden centraal

In de nieuwe branding staan superhelden centraal. De meest opvallende zijn de zes kleurrijke superhelden die de unique super powers (of usp’s) van Drukwerkdeal.nl belichamen: scherpe deals, supersnelheid, superkwaliteit, een superbreed assortiment, stressvrije service en betrouwbaarheid. Samen bundelen zij hun krachten voor de superhelden waar het voor Drukwerkdeal.nl écht om draait: de duizenden klanten die dagelijks hun huisstijlen, acties en allerlei andere uitingen aan de drukker toevertrouwen.

Sinds 2005

Drukwerkdeal.nl zet zich al sinds de oprichting in 2005 af tegen de gevestigde orde. Het bedrijf vernieuwde de drukwerkmarkt door orders te combineren, prijzen die onder de marktprijs lagen en maakte zo drukwerk eenvoudig beschikbaar voor iedereen. Een voorbeeld dat veel navolging vond. Om in een concurrerende markt met veel eenheidsworst toch ertussenuit te springen, kiest Drukwerkdeal.nl voor een kleurrijke branding.