De resultaten meten van offline uitingen? Dat doe je zo!
Je weet pas of jouw marketinguitingen een succes zijn door de resultaten te meten. Maar hoe meet je eigenlijk de resultaten van offline marketinguitingen zoals een direct mail? Vogelaar deelt hier 13 meetmethodes.
Waarom de resultaten meten van offline uitingen?
Resultaten meten is nodig om inzicht te krijgen in je campagnes en daarmee je doelgroep. Door te meten ontdek je welke uitingen en campagnes wel goed scoren bij je doelgroep en welke minder. Hier kun je dan weer verder op optimaliseren.
Daarnaast gaan binnenkort de third party cookies verdwijnen. Hierdoor wordt het meten van de resultaten van online marketinguitingen veel lastiger. Je hebt dus andere manieren nodig om data te verzamelen over je doelgroep. En dat kan juist heel goed met offline uitingen!
Hoe meet je de resultaten van je offline uitingen?
Er zijn maar liefst 13 verschillende manieren om de resultaten te meten van je offline uitingen.
1. QR code toevoegen
Het toevoegen van een QR code aan je uiting is een directe meetmethode. Je gebruikt de QR code om iemand direct door te sturen naar een landingspagina wanneer ze de code scannen met hun mobiel. Hierdoor kun je 1-op-1 meten hoe veel ontvangers naar je webpagina zijn gegaan en dus gereageerd hebben op jouw direct mail, poster of flyer.
2. Afscheurkaart gebruiken
Een afscheurkaart werkt goed bij direct mails. De ontvanger kan de kaart uit de mailing scheuren of knippen. Vervolgens kunnen ze de afscheurkaart meenemen naar de winkel en inleveren, bijvoorbeeld voor een bepaald bedrag aan korting. Door bij te houden hoeveel kaarten er worden ingeleverd, kun je zo heel goed meten hoe veel respons er is op jouw actie.
De andere 11 manieren om resultaten te meten? Die bespreekt Vogelaar in haar blog!
Bekijk hier de overige 11 manieren om de resultaten te meten van offline uitingen
Is het meten van resultaten van offline uitingen moeilijk?
Het meten van de resultaten van offline uitingen is helemaal niet moeilijk. Het vergt alleen iets meer voorbereiding om de gegevens te verzamelen.
Mocht je het toch lastig vinden of niet zeker weten welke methode het meest geschikt is voor jouw uiting? Zoek dan een partner die je hierbij kan helpen, bijvoorbeeld Vogelaar.
Vogelaar helpt je met het meten van de resultaten van je offline uitingen
Hier kan Vogelaar je mee helpen:
- Ontwerpen van de uiting
- QR-codes genereren en toevoegen
- Afscheurkaarten maken en toevoegen
- Antwoordkaarten of enveloppen maken en toevoegen
- Produceren (printen, drukken en vullen)
- Verzendklaar maken en verzenden
- Landingspagina’s maken
- Landingspagina’s inrichten
- Klantenservice
Neem vrijblijvend contact op met Vogelaar om ontdekken wat er mogelijk is en welke methode het beste is voor jouw drukwerk!