Dataline neemt het Spaanse Palmart over
Dataline heeft recent het Spaanse bedrijf Palmart overgenomen. Palmart is marktleider in Spanje en is net als Dataline ontwikkelaar en leverancier van ERP/MIS-software voor de print- en packagingindustrie. Dataline verstevigt hiermee zijn leiderspositie in de Europese markt, en zet onverminderd zijn Europese groei door.
Palmart is in Spanje een gerenommeerde softwarefirma die al meer dan 25 jaar actief is in de Spaanse & Zuid-Amerikaanse grafische industrie. Meer dan 200 bedrijven gebruiken dagelijks Palmart ERP-software voor calculatie, CRM, web-to-print, facturering, expeditie, aankoop, planning en rapportering en dit zowel bij commercial print en large format als bij label en packaging firma's. Palmart is gevestigd in Valencia en telt 12 medewerkers met een grote expertise.
Dataline in Spanje
Dataline heeft sinds 2016 al een stevige reputatie opgebouwd in de Spaanse grafische industrie en bedient er een portfolio van een 20-tal bedrijven. Dirk Deroo, ceo van Dataline, is zeer verheugd met deze overname: ‘De Spaanse grafische industrie is sinds enkele jaren een strategische groeimarkt met veel potentieel voor Dataline. Met een sterke partner als Palmart kunnen we nu een solide verankering garanderen en onze klanten lokaal beter bedienen. We voegen met deze investering niet alleen een waardevolle klantenportefeuille toe aan ons bedrijf, maar ook een team ervaren en gedreven specialisten.’
Europese groeistrategie
Dataline streeft een Europese groeistrategie na. De firma investeert in buitenlandse markten waar er ruimte is voor de groei van innovatieve softwareoplossingen voor grafische productiebedrijven. Deroo vult aan: ‘Om een betrouwbare en succesvolle partner te zijn en te blijven voor grafische bedrijven overal in Europa, is het noodzakelijk om onze product- en marktexpertise aan te bieden dicht bij de gebruiker én in de lokale taal. Tegelijk is het belangrijk om een zekere schaalgrootte na te streven en een groeiritme aan te houden. Hierdoor kunnen Dataline en onze producten zich verder ontwikkelen, zowel internationaal als op de eigen thuismarkt. De overname van Palmart past perfect in deze strategie.’
De toekomst van Dataline in Spanje
Palmart wordt onmiddellijk en integraal toegevoegd. Er zullen synergiën uitgewerkt worden in marketing, verkoop en support. Volgens Deroo zorgt de overname van Palmart voor een interessante kruisbestuiving op het gebied van software-ontwikkeling: ‘De uitwisseling van expertise en de versnelling van innovatieve ontwikkelingen die deze samenwerking met zich brengt, komt de klanten ten goede van beide partijen.’ Voor klanten en prospecten van Palmart verandert er in de nabije toekomst weinig. Dataline belooft zijn uiterste best te doen om de integratie vlot te laten verlopen.
Gedeelde visie
Francisco Pérez Ferrús, huidig directeur van Palmart bevestigt: ‘De overname van Palmart door Dataline komt voor ons op een zeer goed moment. Als innovatieve Europese speler delen ze onze visie in de ontwikkeling van de software en van de markt. Wij zijn ervan overtuigd dat dankzij de ondersteuning van de Europese marktleider onze huidige en toekomstige klanten kunnen rekenen op een sterkere en professionelere organisatie.’
Foto v.l.n.r.: Francisco Pérez Ferrús - Director Dataline Soluciones, Dirk Deroo - ceo Dataline, Miguel Pérez Ferrando - Jefe operaciones Dataline Soluciones, Andy Willaert - coo Dataline